Skip to content

Informatické a algoritmické myšlení

Quis ipsum suspendisse ultrices gavida Risus commodo viverra maecen velisn accumsan lacus facilisis.

Prostorovou orientaci

Quis ipsum suspendisse ultrices gavida Risus commodo viverra maecen velisn accumsan lacus facilisis.

Časovou orientaci

Quis ipsum suspendisse ultrices gavida Risus commodo viverra maecen velisn accumsan lacus facilisis.

Zrakové vnímání

Quis ipsum suspendisse ultrices gavida Risus commodo viverra maecen velisn accumsan lacus facilisis.

Matematické dovednosti

Quis ipsum suspendisse ultrices gavida Risus commodo viverra maecen velisn accumsan lacus facilisis.

iSophi SMART

iSophi SMART je vzdělávací nástroj inovativně propojující tradiční stavebnice s tabletem

Obsah připravený pedagogy a psychology rozvíjí již od předškolního věku rozumové oblasti pro 21. století, řadí se do celosvětového trendu podpory STEM (tzn. Science, Technology, Engineering, Mathematics). Součástí je rozvoj informatického a algoritmického myšlení, zařazeného  i do nových RVP pro předškolní vzdělávání.

0 k+
Spokojených studentů
0
Sad využívaných studenty
0 +
Uspořádaných kurzů

Balíček iSophi SMART obsahuje

  • Instruktážní software – didaktické aplikace s výukovým obsahem, hlasovým výstupem i psanou instrukcí
  • Vzdělávací pomůcky – stavebnice, hry
  • Pracovní listy s různou obtížností
  • Diagnostické listy pro založení do portfolia
  • Edukativní aplikace “Myšákovy úkoly” zaměřených na matematické, prostorové dovednosti, zrakové vnímání, informatické a algoritmické myšlení

Vše je připraveno na snadné použití. Úkoly mají širokou gradační škálu od jednoduchých po složité. Instrukce jsou zpracovány hlasem či v textu. U tabletových her je k dispozici okamžitá zpětná vazba díky automatickému vyhodnocení. S nástrojem iSophi SMART je možné nechat děti pracovat samostatně, ve dvojicích či menších skupinkách. Užitečnou součástí balíčku jsou diagnostické a pracovní listy, díky kterým lze ověřovat dosažení úrovně dovedností. Ty též mohou být součástí portfolia dítěte.

Přínosy pro učitele

  • Smysluplné propojení 2 světů – tradičních manipulativních stavebnic a tabletové aplikace
  • Umožňující individualizovaný a cílený rozvoj dítěte v klíčových oblastech
  • Rozvoj pomocí jedinečně propojené systému: stavebnice-tablety- pracovní listy
  • Inspirace a motivace pro děti k novému typu her a činností s kostkami a stavebnicemi
  • Aplikace a úkoly vhodné i pro vedení dětí se SPU a děti s nadáním.

Zrakové vnímání

Zrakové vnímání je schopnost rozlišovat zrakem detaily a odlišnosti předmětů – jejich barvy, tvary a vzory. Schopnost zrakového vnímání je spjata s učením, kdy nám zrak umožňuje získávat informace. Zrakové vnímání prochází určitým vývojem a v čase dozrává. Důležitou roli hraje zrakové vnímání ve škole při osvojování čtení, psaní a počítání. Snížená schopnost zrakového vnímání může vést k těžkostem v učení, které se mohou projevovat v oslabeném rozpoznávání a pamatování si čísel, písmen či slov.

Petra (12 z 28)

SMARTem trénujeme

  • Vnímání a rozpoznávání tvarů z různých úhlů a perspektivy (zachování tvaru, rozlišování figury a pozadí)
  • Rozpoznávání zrcadlových tvarů a taktilní zkušenost s pozicí předmětů ve stavebnici a zároveň obrazová zkušenost z tabletu
  • Vnímání stálosti předmětů při jejich vzájemném překrývání – zkušenost taktilní i zraková při běžné manipulaci se stavebnicí a s tabletem

Prostorové vnímání

Prostorové vnímání je schopnost orientovat se v prostoru kolem nás, chápat vztahy mezi jednotlivými předměty nebo mezi předměty a námi. Je velmi důležité pro rozvoj matematických schopností, porozumění vztahům mezi čísly, porozumění geometrii a jeho úroveň se odráží při osvojování si dovednosti psaní a čtení.

SMARTem trénujeme

  • Orientace dle instrukcí zadaných v edukativní aplikaci v kombinaci s reálnými kostkami ve stavebnici
  • Sestavování kombinací z kostek v prostoru dle předlohy v tabletu
  • Vnímání prostorové orientace v prostoru 3D (běžném prostředí), zároveň vnímání předmětů ve 2D
  • Pravolevou orientaci a rotaci s předměty

Časové vnímání

Vnímání času je důležitá dovednost, která nám umožňuje chápání souvislostí různých dějů a procesů. Pro vnímání času nemáme žádný zvláštní smyslový orgán, jako jsou oči pro zrak či uši pro sluch. Osvojujeme si ho vlastními zkušenostmi a způsobem, jak o čase a událostech hovoříme. Děti se s konceptem času sžívají několik let, než ho začnou samostatně používat ve svém životě. Časové vnímání souvisí s plánováním a časovou představou o trvání různých činností a aktivit.

SMARTem trénujeme

  • Schopnost rozdělení činností podle denních dob
  • Dovednost přiřadit činnosti k určitým fázím dne a naopak je schopno samo uvést činnost typickou pro danou část dne (ráno, dopoledne, odpoledne, večer, noc)
  • Osvojování systematické řady informací – orientace ve dnech v týdnu a v ročních období
  • dovednost vypravovat krátkou pohádku od začátku dokonce
  • organizování činností a dodržení časového sledu
  •  

(Před)matematické dovednosti

Jsou základem porozumění matematickým konceptům. Utváření matematických dovedností má víc „stavebních kamenů“. Jejich vzájemná souhra ovlivňuje nejen úroveň matematických dovedností u předškoláků, ale později i u školních dětí. Prvním kamenem je zrakové vnímání. Zrakem získáváme nejvíce informací z našeho okolí a rozpoznáváme shodné i odlišné charakteristiky věcí kolem nás. Dalším základním kamenem je dobré vnímání času, vnímání prostoru a přiměřená úroveň rozumových schopností.

SMARTem trénujeme

  • Rozpoznávání správného počtu
  • Třídění prvků dle zadaných vlastností
  • Přiřazování prvků k sobě dle jejich vzájemných vztahů
  • Základy sčítání, odčítání pro předškoláky

Informatické myšlení

Jde o porozumění souvislostí a správné posloupnosti (algoritmu). Posloupností se rozumí řada pokynů, které následují za sebou (jsou v určitém pořadí). Algoritmus je přesný postup, jakým je možné daný úkol vyřešit. Algoritmem jsou i běžné činnosti (např. uvařit čaj, vyčistit si zuby, udělat domácí úkol aj.) Jedná se o postupné kroky, které vedou k řešení. Čím méně kroků tvoří algoritmus, tím je řešení kvalitnější.

SMARTem trénujeme

  • Nácvik k systematické práci a řešení úkolu v krocích
  • Řazení obrázků a tvarů ve správném pořadí
  • Rozvoj dovednosti umět zdůvodnit pořadí.
  • Zjištění a odstraňování chyby – hledání logické chyby v řešení
  • Dekompozice – rozložení většího problému na menší části, které jsou snadněji zvládnutelné
  • Rozpoznávání vzorů a sekvencí
 

Nástroj SMART můžete zakoupit ZDE

 

Zajímá Vás více informací?