Rodičovský dotazník školní připravenosti
Rodičovský dotazník školní připravenosti je určen rodičům dětí v předškolním věku, tj ve věku 5-7 let.
Rodič se prostřednictvím dotazníku dozví aktuální úroveň jednotlivých dovedností, které jsou důležité pro školní připravenost.

Proč vyplnit rodičovský dotazník školní připravenosti?
Rodičům vyplnění dotazníku umožní:
- zorientovat se v tom, jaké oblasti školní připravenosti je důležité sledovat
- získat základní přehled o tom, jak si dítě v jednotlivých oblastech školní připravenosti vede
- získat doporučení na aktivity rozvíjející oslabené dovednosti
- být při práci s dítětem efektivnější a tím cílit i na rychlejší rozvoj
- podle doporučených aktivit sami rozpoznat další podobné činnosti, které mohou dítěti pomoci
- zjistit míru podpory v těch oblastech, které jsou oslabené a získat informaci o tom, zda by bylo na základě výsledku v dotazníku vhodné podstoupit komplexnější vyšetření k posouzení školní připravenosti (zralosti)
- využít výsledky dotazníku jako podklad pro komunikaci s pedagogy v mateřské škole o školní připravenosti dítěte
Cílem je pomoci dítěti zvládnout úspěšné zahájení povinné školní docházky
Rodičovský dotazník školní připravenosti (RODOP) obsahuje celkem 94 položek z následujících 14 oblastí:
hrubá motorika
jemná motorika
grafomotorika
řeč a verbální myšlení
sluchové vnímání
zrakové vnímání
časová orientace,
prostorová orientace
matematické představy
pracovní zralost
pozornost
sociální zralost
emoční zralost a sebeobsluha
- Všechny oblasti mají v dotazníku svoji zvláštní barevnou ikonku pro lepší orientaci.
- Vyplnění dotazníku trvá 15 minut.
- Po vyplnění rodičovského dotazníku školní připravenosti rodič obdrží zprávu o tom, v jakých oblastech dítě potřebuje podporu a v jakých oblastech již dosahuje přiměřené úrovně.
- V rámci aplikace jsou rodiči ihned nabídnuty a popsány druhy aktivit a činností, které rozvíjí určité dovednosti.
- Doporučujeme rodičům být v odpovědích co nejvíce objektivní a nenadhodnocovat, jedině tak budou vědět, co je potřeba podpořit a jak a které oblasti jsou již přiměřené.